Vägunderhåll Vinter

Till kommande vinter 18/19 kommer ett korrekt avtal skrivas och upphandlas mellan entreprenörer och föreningen. Vi som förening kommer ställa krav på både utrustning och vilken typ av maskiner som ska användas för snöröjning.

Våra vinterväghållare -18-19 är Janne Zetterholm Och Lars Olov Lojden Johansson

Nytt 6/1-19

Skriv gärna till [email protected] alternativt ring eller smsa på 0728305229 om ni har några synpunkter eller frågor angående vägar/snöröjning/sandning eller nåt annat som rör föreningen.

Som alla säkert märkt så är det väldigt halt i området. Ta det försiktigt när ni är ute. Sand finns att hämta i sandlådor runt omkring i området till era uppfarter. Janne är även ute ikväll och skrapar is och slask. Vi tog beslutet att inte sanda just nu för att det ska snöa på tisdag och då blir det troligtvis en plogning. =bortkastad sandning. Vi vill att alla ska vara medvetna om att det är väldigt kostsamt att sanda för oss som förening. Dessutom blir det många ton som ska sopas upp i vår.
Lojden är utomlands just nu och vi har bara Janne tillgänglig, dock så kommer vi kunna få mer hjälp av en kändis som tidigare plogat vårat område, (Tomas Timmerholm) men det är om det verkligen behövs och om det kommer mycket snö. Och det är vi OERHÖRT tacksam för att han ställer upp vid behov.

Med vänlig hälsning, Styrelsen

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.    (klicka här för att förlänga premium)(info & kontakt)