Info från styrelsen

5/4 -20

Trasiga dagvattenbrunnar efter vinterns plogning är på g att bytas i närtid.
Även trasiga "sandlådor" har fraktats till återvinning.
Sopning av våra vägar skall vara klart idag.

16/3-20

Preliminärt datum för årsmöte är 26 april klockan 15:00. Kallelser kommer i brevlådan till samtliga medlemmar.

Om någon känner till någon eller vet nån som skulle kunna passa som webmaster så hojta gärna till då vi i styrelsen har svårt att hinna med och uppdatera hemsidan.

28/10-19

Vi kan glädjande berätta att Janne Zetterholm och Lars Olov Johansson fortsätter röja snö åt oss även nu i vinter. Det känns både tryggt och säkert att ha tillgång till dessa två duktiga och även lokala entreprenörer som snabbt kan vara till undsättning.

Vi kommer fortsätta jobba med snöröjningen som vi gjorde förra säsongen. Vi har fyra stycken PRIO vägar i vårt område. Det beror på att dessa vägar är lite mer trafikerade än övriga, vägarna kan också komma att röjas oftare. Vägarna är inga mindre än; Sandstensvägen, Albertsgatan, Källgatan och Livgatan.

Vi kommer sträva efter att forsla ut snön ur området lika som vi gjorde i fjol. Vi ska även försöka och göra vårt bästa för att minimera plogvallar i grindhålen.

Det är viktigt nu att alla fastighetsägare ser över grenar som hänger ut över vägen. Det kommer ej bli plogat om hinder finns. Det gäller såklart också att man visar hänsyn och respekt till röjarna genom att INTE parkera bilar och andra motorfordon på vägen.

13/8-19

Hej!

Nu finns årsmötesprotokollet på hemsidan under protokoll.

Vi har på senaste tiden inte kunnat uppdatera hemsidan pga tids och kunskapsbrist. Vi skulle tacksamt ta emot hjälp av någon som kan sköta hemsidan. Vi hinner helt enkelt inte med det. Vi i styrelsen har också både "vanliga jobb" och familjer. Kontakta någon i styrelsen på [email protected] om ni känner att ni vill hjälpa till.

Igår påbörjades det klippning av gräs i dikeskanterna efter Sandstensvägen. Arbetet kommer fortsätta i veckan på Albertsgatan samt några fler gator. Om ni vet några ställen där vi har högt gräs så tipsa gärna på mailen. Vi har haft önskemål från medlemmar om dikesklippning under våren då vi har många katter som gärna lurar i vägkanterna.

29/10 -18

Hej

idag har årets första sandning utförts i korsningar i vårat område. Vi måste be alla medlemmar att tänka på att INTE parkera bilar, båtar eller husvagnar eller annat på vägarna. Detta för att ge halkbekämpare och snöröjare fri väg att jobba med. Styrelsen fick info idag att det är väldigt mycket fordon parkerade på vägarna.

Mycket har hänt sedan senaste uppdateringen och det blev för några veckor sedan klart att föreningen ”arrenderar” ca 35 stycken platser på kommunal mark runt om kring i området. Dessa ska användas som snöuppläggningsplatser. Karta på alla platser kommer komma upp här på hemsidan inom kort.

Ansvarig för snöröjningen -18/-19 är Janne Zetterholm. Vid frågor angående snöröjning kontaktas styrelsen, ej direkt till Janne.

Telefonnummer: ‭072-830 52 29

3/10 -18

Hej alla glada

Alla medlemmar i Sätra säljan vägförening ska nu ha fått fakturan för 2018. Det dröjde länge iår pga att hela systemet har gjorts om från handskrivna inbetalningskort till digitalt. Föreningen har dessutom bytt kassör, nya kassören är Tommy Lundsten. Vi valde själv att dela ut fakturorna iår för att spara 8kr per postlåda.

Är det någon som mot förmodan inte har fått sin faktura men som vet att man brukar få, så skicka gärna ett Mail till [email protected]

Programmet är kopplat till fastighetsbeteckningen så det kommer synas vilken fastighet som ej har betalat in.

Mvh Styrelsen

På den här länken finns en karta från Lantmäteriet över vilka vägar vi ansvarar för.

Vi lyfte frågan på årsmötet om det fanns någon som skulle vilja arbeta som timanställld åt föreningen. Lön enligt avtal. Arbetsuppgifter är ganska betungande och fysiskt krävande. Lagning av potthål samt sprickor i vårat vägnät. För mer info och intresseanmälan kontakta styrelsen på [email protected]

Styrelsen förbehåller sig rätten att välja vem som får uppdraget.

Krav: B-körkort, 18-år.

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.    (klicka här för att förlänga premium)(info & kontakt)